Adoption & Samfund Ungdom – ASU

IMG_0312

ASU november 2017

Velkommen til Adoption & Samfund-Ungdom (ASU)

Vi er den eneste forening i Danmark for unge adopterede fra 15 år og opefter, som holder events og arrangementer på tværs af afgiverlandene, og det er vi stolte af.

Vi har eksisteret siden 2007 og siden da haft 4 formænd på posten: Jeppe Valentin, Ina Dulanjani Dygaard, Christina Netrika Olsen og Johanna Cosmina Elise Vigholt.

I dag er det Johanna Cosmina Elise Vigholt, som sidder på formandsposten indtil 2019. Hun er 28 år og er adopteret fra Rumænien i en alder af 6 år. Johanna har læst International Virksomhedskommunikation på hhv. Aarhus Universitet og The Open University.

ASU vil gerne lægge vægt på, at vi alle har haft en forskellig opvækst og forskellig modgang, og derfor fokuserer vi på hver og især, og fællesnævneren er, at vi alle er adopterede.

Hos ASU er det altid de sociale events og arrangementer, der er i fokus, hvor vi ønsker at skabe og udvikle et forum, der bygger på tolerance, til tider dårlig humor (fnis), forståelse for hinandens opvækst og små finurligheder, deraf vores slogan som netop hedder: “Forståelse for Forskelligheder”.

Vi går ikke op i, hvilket land du er adopteret fra. Vi går kun op i at modtage og inkludere dig i et fællesskab, hvor du har fri mulighed for at dele erfaringer og oplevelser med andre adopterede.

Det koster kun 99 kr. om året for at være medlem og få del i de mange sjove og spændende begivenheder.

Bestyrelsen består pr. 2017 af:

  • Formand: Johanna Cosmina Elise Vigholt (Rumænien)
  • Næstformand: Tea Dayanita Andersen (Indien)
  • Bestyrelsesmedlem: Louis Kolding Kristensen (Colombia)
  • Bestyrelsesmedlem: Maria Jazmin Diaz Aguilar (Colombia)
  • Kasserer: Kasper Hjorth Jørgensen (Rumænien)

Hvis du vil vide mere om ASU, så kontakt formanden Johanna C. E. Vigholt Tlf: +45 61 39 78 79 eller pr. mail: Jvigholt@gmail.com eller AdoptionSamfundUngdom@gmail.com

Tilbage i 2013 vedtog ASU en et nyt forbud omkring indtagelse af alkohol og euforiserende stoffer, som er gældende ved ALLE arrangementer, der afholdes af foreningen.

Læs mere her.

Comments are closed.